Älyhelpot viljattomat banaanimuffinit

Muffineita ei voi tämän helpommaksi enää tehdä. Muutamalla raaka-aineella syntyy nopeasti ja vaivattomasti satsi meheviä, terveellisiä muffineita, jotka toimivat joka aterialla ja säilyvät helposti jääkaapissa tai pakastimessa pidemmänkin aikaa.



Tähän reseptiin on helppo käyttää ne tummumaan päässeet banaanit, jotka eivät enää sellaisenaan maistu.


VILJATTOMAT BANAANIMUFFINIT


3 banaania
5 kananmunaa
3dl mantelimaitoa
0,5dl vaahterasiirappia
1rkl kanelia

Sekoita kaikki ainekset keskenään tehosekoittimessa tai sauvasekoittimella. Kaada taikina muffinivuokaan. Suosittelen käyttämään pieniä paperisia vuokia isomman vuoan sisällä, tai voitelemaan vuoan koloset kookosöljyllä etukäteen.



Itselläni oli käytössä silikonivuoka, jolla saa kyllä muffineita, mutta enemmän pienten kakkusten oloisia leivoksia. Mutta minkäs teet kun muuton keskellä yrittää leipoa - ei hajuakaan missä muffinivuoka tällä hetkellä on. Epämääräinen ulkonäkö johtuu tällä kertaa siis ihan siitä. 


Paista uunissa 200 asteessa noin 20-30 minuuttia, kunnes muffinit ovat kohonneet ja ruskistuneet.


Tällaisenaan muffinit ovat melko...noh, rumia. Mutta usko pois että maukkaita!




Näiden pinnalle sopii loistavasti pähkinävoi. Muffinin voi myös halkaista ja sujauttaa väliin suosikkihilloa. Katso helpon chia-hillon ohje.


Halutessasi päällystä koko komeus vielä cashewtuorejuustolla, jota voi maustaa esimerkiksi raakakaakaojauheella tai kardemummalla.

Minä ripottelin kuorrutteen pinnalle vielä pikkuhyvää, kuten kookoshiutaleita, kaakaonibsejä ja pähkinärouhetta.

  
Nämä muffinit ovat tehneet viime aikoina välipalahetkistä entistä parempia!

❤️Sara


Kommentit

Kokeile myös näitä herkkuja!