Makoisa proteiinipitoinen toffeevanukas (G, M)

Vanukkaat vain ovat niin ihania. Nam! Niihin ei kyllästy, ja ne sopivat päivän jokaiseen hetkeen aina aamupalalta jälkiruuaksi. Vanukkaita voi myös valmistaa monella eri tavalla, jolloin ne sopivat mihin tahansa ruokavalioon.



Oma lapsuudensuosikkini oli aina tietysti kinuskivanukas. Tai toffeevanukas, mutta nehän ovat lähes sama asia. Nyt tämä makea herkku toteutuaan terveellisin keinoin käyttämällä luonnon omaa toffeeta - taatelia. 

Vanukkaasta saa helposti vegaanisen version käyttämällä agar-agaria tai muuta kasvipohjaista hyydyttäjää.

PROTEIINIPITOINEN TOFFEEVANUKAS

(kaksi annosta)

Kourallinen taateleita
1dl kookosmaitoa
2dl vettä
1rkl gelatiinijauhetta
1rkl riisiproteiinijauhetta
Ripaus vaniljajauhetta
Ripaus suolaa
(muutama tippa toffeen makuista steviaa tai muuta makeutusta, jos haluat)

Liota taateleita ainakin tunti. Kiehauta kookosmaito, 1dl vettä ja vaniljajauhe kattilassa. Sekoita gelatiinijauhe 1dl:n kylmää vettä, ja lusikoi seos kuuman kookosmaidon sekaan. Sekoittele, kunnes gelatiinimassa on kokonaan liuennut nesteeseen.




Kaada puolisen tuntia jäähtynyt nesteseos, riisiproteiini ja taatelit tehosekoittimeen ja työstä sileäksi. Lisää ripaus suolaa korostamaan toffeen makua. Jos haluat lisämakeutta, lisää vanukkaaseen hieman hunajaa tai vaahterasiirappia. Myös toffeen makuinen stevia toimii!

 Täydellisen lohkeava, pehmyt vanukas! 


Kaada vanukas valmiiksi annoksiksi tarjoiluastioihin ja laita jääkaappiin kylmettymään. Vanukas on valmista, kun se on täysin hyytynyt. 

❤️Sara

Kommentit

Kokeile myös näitä herkkuja!